
Nextcloud gir skylagring og samarbeid med mulighet for synkronisering med datamaskin og mobile enheter. Den har alt du trenger for ditt kontor i en løsning. Ser du denne løsningen sammen med e-post og gruppevare har du alt du trenger for arbeidsplassen eller hjemmekontoret. Nextcloud gir deg funksjonalitet du ikke får i andre skyløsninger som Google, iCloud og OneDrive. Den er uavhengig og fungerer på alle plattformer. Den gir også egen kontroll på dataene.
Du kan dele filer og mapper med andre brukere av Nextcloud både på denne tjeneren og andre. Da synkronsieres mappen på brukerens enhet. Du kan velge om den andre brukeren kun skal ha lese og/eller skrivetilgang. Du kan også dele filer med andre som ikke har egen konto som en offentlig eller privat deling. Nextcloud tilbyr versjonshåndtering. Har du endret en fil og ønsker å gå tilbake til en tidligere versjon kan du åpne en tidligere versjon av filen.
Nextcloud har et kraftig innebygd kontorstøtteverktøy som gir deg mulighet til å opprette og redigere dokumenter, regneark og presentasjoner rett i løsningen. Du trenger ikke redigere dokumentene lokalt. Det er også andre mindre tjenester i løsningen.
Du kan installere Nextcloud på Windows, Mac, Linux og dine mobile enheter. Den fungerer slik at du kan lagre filene lokalt, og når du gjør endringer vil disse synkroniseres med serveren og alle enhetene som er tilkoplet. Se www.nextcloud.com for nedlasting av programvare eller last ned Nextcloud klient på programsidene til din mobile enhet.
Du har automatisk tilgang til Nextcloud ved å ha konto på vår server. Det er Single Sign On (SSO) på Nextcloud. Når du har logget på mailen har du også logget på Nextcloud.